Aktualności

Rekrutacja na kierunek Fizjoterapia na rok akademicki 2017/2018 rozpoczęta

Serdecznie zapraszamy!

PROGRAM KSZTAŁCENIA PWSM 2017

PLAN STUDIÓW 2017-2022

 

Informacja Uczelnianej Komisji Wyborczej

AktualnościAktualności

Aktualności 

 

 

Z wielką satysfakcją przyjęliśmy pozytywną ocenę przyznaną w dniu 04.02.2016 Podkowiańskiej Wyższej Szkole Medycznej przez Polską Komisję Akredytacyjną. Poniżej zamieszczony skan głównej części uchwały.

Aktualności

 

 

Komunikat nr 1.

 

Sutherland Medical Center

oraz

Wydział Medycyny Osteopatycznej  Wyższa Szkoła Medyczna
w Podkowie Leśnej

Zapraszają na:

III DZIEŃ OSTEOPATY - OGÓLNOPOLSKIE SYMPOZJUM NAUKOWE

Temat przewodni:

„BÓLE I ZAWROTY GŁOWY - UJĘCIE OSTEOPATYCZNE I NEUROLOGICZNE”

*data sympozjum -  06.03.2016 ( niedziela)

*miejsce - Wydział Medycyny Osteopatycznej Wyższa Szkoła Medyczna http://pwsm-podkowa.edu.pl/aktualnosci, ul. Modrzewiowa 45, 05-807 Podkowa Leśna

/ Sala kinowa Miejskiego Ośrodka Kultury (MOK) w Podkowie Leśnej przy ulicy Świerkowej 1/

*cel - jednodniowe sympozjum naukowe poświęcone zagadnieniom terapii manualnej ze szczególnym uwzględnieniem terapii osteopatycznej.

*forma - spotkanie będzie mieć charakter wykładowo – warsztatowy i jest adresowane do osteopatów, fizjoterapeutów i lekarzy, którzy chcą pogłębić swoją wiedzę na temat praktycznego wykorzystania terapii manualnej i terapii osteopatycznej

 

Wykłady i warsztaty prowadzone przez ekspertów z różnych dziedzin terapii manualnej zaprezentują ich własne doświadczenia w diagnostyce i leczeniu dolegliwości bólowych głowy i zawrotów głowy pochodzenia funkcjonalnego

Udział potwierdzili:

Prof. dr hab. n. med. Bogdan Ciszek

dr A. Rakowski

dr P. Godek D.O.

dr D. Bednarczyk

mgr J. Szprynger

mgr G. Sozańska

mgr J. Jaśkowski D.O.

mgr S. Legocki

mgr Michał Biniecki D.O.

dr M. Dwornik D.O.

dr Sebastian Szajkowski D.C.

mgr W. Ruciński

mgr A. Szczepańska D.O.

mgr P. Karczewski D.O.

mgr Jakub Górnicki D.O.

mgr Ewa Bylińska

mgr Arkadiusz Martyniuk

 

 

Informacji udziela:

 

- Dziekan Wydziału Medycyny Osteopatycznej i Wydziału Fizjoterapii dr n. med. Michał Dwornik D.O.

tel. 505 045 790  lub mail - Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Koszt uczestnictwa w sympozjum  - 120 PLN

dla studentów (z ważną legitymacją studencką) 50% zniżki  - 60 PLN

 

Opłatę należy dokonać na rachunek:

Wyższa Szkoła Medyczna w Podkowie Leśnej

Wydział Medycyny Osteopatycznej

12 1160 2202 0000 0001 0708 4029

z dopiskiem Imię i Nazwisko III Dzień Osteopaty

 

 

PWSM została Laureatem Konkursu: Uczelnia Wyższa Roku 2015

Uczelnia Wyższa 2015 

 

 

Witamy serdecznie Doktora Piotra Godka D.O. wykładowcę na Wydziale Medycyny Osteopatycznej

 

Aktualności

 lek. med. Piotr Godek D.O. - Notka Biograficzna

 

PWSM NOMINOWANA DO POLSKIEJ NAGRODY INNOWACYJNOŚCI

 Podkowiańska Wyższa Szkoła Medyczna, Wydział Fizjoterapii
i Wydział Medycyny Osteopatycznej dostała nominację
do tytułu:


„POLSKA NAGRODA INNOWACYJNOŚCI”

 
pod patronatem:
 Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju oraz Ministerstwa Gospodarki.
Nominacja za działania edukacyjne i naukowe w zakresie:
 - Fizjoterapii
 -  Medycyny Osteopatycznej
na poziomie Szkolnictwa Wyższego.
Celem programu jest nagrodzenie instytucji naukowych, których działalność cechuje innowacyjność i dbałość o sferę badawczo-rozwojową. Nominacje do tego prestiżowego konkursu uzyskują wiodące instytucje naukowe, prowadzące szeroką działalność naukową
i rozwojową. Przyznanie nominacji do nagrody jest docenieniem sukcesów w zakresie edukacji na poziomie wyższym Fizjoterapii i Medycyny Osteopatycznej – nowego kierunku medycznego w Polsce i badań naukowych w tym zakresie.

 Aktualności

 

 

II DZIEŃ OSTEOPATY - OGÓLNOPOLSKIE SYMPOZJUM NAUKOWE

Relacja filmowa z Sympozjum

 


Organizatorzy:

lek. med. Piotr Godek D.O. - SUTHERLAND MEDICAL CENTER
oraz dr n. med. Michał Dwornik D.O. - dziekan WYDZIAŁU MEDYCYNY OSTEOPATYCZNEJ PWSM

Zapraszają na:

II DZIEŃ OSTEOPATY - OGÓLNOPOLSKIE SYMPOZJUM NAUKOWE

 

*data sympozjum -  01.03.2015 ( niedziela)

*miejsce - Wydział Medycyny Osteopatycznej PWSM. http://pwsm-podkowa.edu.pl/aktualnosci, ul. Modrzewiowa 45, 05-807 Podkowa Leśna

*cel - jednodniowe sympozjum naukowe poświęcone zagadnieniom terapii manualnej ze szczególnym uwzględnieniem terapii osteopatycznej.

*forma - spotkanie będzie mieć charakter wykładowo – warsztatowy i jest adresowane do osteopatów, fizjoterapeutów i lekarzy, którzy chcą pogłębić swoją wiedzę na temat praktycznego wykorzystania terapii manualnej i terapii osteopatycznej

 

Plan sympozjum

 

Wykłady 9.00 -13.00 godz.

Powitanie – P. Godek, M. Dwornik

1)      Prof. dr hab. n. med. B. Ciszek – Anatomia funkcjonalna autonomicznego układu nerwowego ( 20 min) wykład wprowadzający

2)      M. Dwornik D.O.– Osteopatia układu limfatycznego (15 min) wykład / warsztat

3)      J. Mańka – Zastosowanie Technik Tkanek Miękkich w leczeniu wybranych dysfunkcji układu ruchu, w oparciu o różne koncepcje łańcuchów mięśniowo-powięziowych (15min) wykład / warsztat

4)      P. Godek D.O.- Osteopatia układu wegetatywnego (15 min) wykład / warsztat

5)      A. Wójcik – Elementy terapii osteopatycznej w opiece paliatywnej wykład (15min) wykład

6)      A. Martyniuk : Wpływ technik osteopatycznych artykulacji na regulację napięcia mięśni i zakres ruchomości kręgosłupa w odcinku lędźwiowym - badanie kliniczne randomizowane z grupą kontrolną
                                (15 min) -   wykład / warsztat

Przerwa kawowa

7)      W. Ruciński: Ultrasonograficzna diagnostyka różnicowa w praktyce osteopaty wykład/ warsztat

8)      M. Biniecki: Osteopatyczna terapia dysfunkcji tarczycy wykład ( 15 min)

9)      M. Dwornik D.O.: Diagnostyka uszkodzenia osteopatycznego – dysfunkcji somatycznej (15min) wykład

10)  J. Szprynger: Neuromobilizacje wg koncepcji J. Szpryngera i G. Sozańskiej skutecznym sposobem odnajdywania i ograniczania patoneuromechaniki na drogach nerwowych i w narządach pojawiającej się w nasilonych reakcjach autonomicznych (15 min) wykład/ warsztat

11)  A. Szczepańska D.O.: Facial Distortion Model (FDM) w praktyce osteopatycznej (15 min) - wykład / warsztat

12)  E. Piesiewicz, M. Guzek: Nie pytaj co Ty możesz zrobić dla stomatologa, pytaj co stomatolog może zrobić dla ciebie - leczenie zespołowe pacjentów z dysfunkcjami narządu żucia. (15min) wykład

13)  J.Jaśkowski D.O.: Propriocepcja w osteopatii - (15min) wykład

Lunch – 13.00 – 14.00 godz.

Warsztaty  14.00 – 18.00 godz.

20 min z dyskusją (5 min przerwy między warsztatami)

Warsztat 1 – G. Balik – Masaż funkcyjny k górnej i dolnej

Warsztat 2 - M. Dwornik - Osteopatia układu limfatycznego

Warsztat 3 - J. Mańka – Techniki Tkanek Miękkich

Warsztat 4 - J. Szprynger – Neuromobilizacje

Warsztat 5 – A. Martyniuk - Wpływ technik osteopatycznych na regulację napięcia
                                          mięśni

Warsztat 6 – W. Ruciński – Ultrasonograficzna diagnostyka w osteopatii

Warsztat 7 – A. Szczepańska – Facial Distortion Model (FDM) w praktyce
                                                  osteopatycznej

Warsztat 8 – P. Godek - Osteopatia układu wegetatywnego

 

Zakończenie i podsumowanie

Zgłoszenia prosimy wysyłać mailowo na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

/ dr n. med. Michał Dwornik  D.O.  

Dziekan

Wydział Medycyny Osteopatycznej

Wydział  Fizjoterapii 

Podkowiańska Wyższa Szkoła Medyczna

tel. +48505045790/

 

Koszt uczestnictwa w sympozjum: 100 PLN

dla studentów 50% zniżki

Opłatę należy dokonać na rachunek:

Podkowiańska Wyższa Szkoła Medyczna
Wydział Medycyny Osteopatycznej

12 1160 2202 0000 0001 0708 4029

z dopiskiem Imię i Nazwisko II Dzień Osteopaty




Zapraszam do zapoznania się z zeszłorocznym harmonogramem sympozjum DZIEŃ OSTEOPATY - http://top.osteopatia.pl/index.php/1/hello-world/#comments


Do zobaczenia.

/ dr n. med. Michał Dwornik D.O.
Dziekan
Wydział Medycyny Osteopatycznej
Wydział Fizjoterapii
PWSM
tel. +48505045790 e-mail:Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript./

 

 

 

 


OPŁATY ZA STUDIA MEDYCYNY OSTEOPATYCZNEJ

Opłata wpisowa - 500 PLN

Opłata wpisowa jest płatnością jednorazową w momencie rezerwacji miejsca na liście studentów.
W przypadku nie zakwalifikowania kandydata na studia  lub braku miejsc opłata wpisowa będzie zwrócona w pełnej wysokości. Po zakwalifikowaniu kandydata na studia opłata wpisowa jest gwarancją  miejsca na liście studentów. Rezygnacja ze studiów lub nie dokonanie opłaty za studia powoduje przepadek opłaty wpisowej na rzecz szkoły. Opłata wpisowa nie jest zaliczką opłaty czesnego za studia.

Miesięczna rata za studia – 950 PLN (11400 PLN za każdy rok nauki).
Jednorazowa wpłata 10 % zniżki – 10260 PLN za każdy rok nauki

Całkowity koszt studiów 3-letnich (1500 godzin) - 34200 PLN
(lub 30780 PLN przy corocznych wpłatach ze zniżką 10%)

Opłata za jednoczesne studia fizjoterapii i kurs medycyny osteopatycznej - 10% zniżki

Roczna opłata czesnego za studia  obejmuje 42 zjazdy w niedzielę, materiały szkoleniowe oraz egzaminy (egzamin podstawowy + egzamin poprawkowy na koniec każdego semestru + obrona pracy dyplomowej). Zajęcia zaczynają się o godzinie 9.00 i kończą o godzinie 20.00. W trakcie zajęć są 4 przerwy 15-minutowe i jedna przerwa godzinna  - obiadowa.  Nieobecność na zajęciach nie zwalnia studentów od uregulowania czesnego  w pełnej wysokości raty miesięcznej bądź rocznej.

Opłata czesnego za studia nie obejmuje kosztów zakwaterowania i wyżywienia. Wpłatę miesięcznej  raty lub jednorazowo cała opłatę roczną (z 10% zniżką)  dokonujemy do 5 dnia wcześniejszego miesiąca poprzedzające naukę. (Pierwszą wpłatę miesięcznej raty lub całą opłatę roczną z 10% zniżką należy wpłacić do 5 września 2014 r.) Na pierwszy rok przyjmujemy tylko 20 studentów.
O miejscu na liście studentów decyduje kolejność wpłaty wpisowej.

 

Opłatę wpisową i czesne za studia Medycyny Osteopatycznej należy dokonać na rachunek:

Podkowiańska Wyższa Szkoła Medyczna
Wydział Medycyny Osteopatycznej

12 1160 2202 0000 0001 0708 4029

Informacji o Wydziale Medycyny Osteopatycznej udzielamy telefonicznie
- Dziekan Wydziału Medycyny Osteopatycznej i Wydziału Fizjoterapii dr n. med. Michał Dwornik D.O.
tel. 505 045 790  lub mail - Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

 

 

 


 

 

Warunkiem przyjęcia na studia w PWSM jest:

  • złożenie kompletu dokumentów w białej papierowej teczce,
  • uiszczenie bezzwrotnej opłaty wpisowej (zwracanej jedynie w przypadku nieprzyjęcia z powodu braku miejsc) - do 30 czerwca  - 150 zł, 0d 1 lipca  do 31 sierpnia  - 200 zł, od 1 września  - 300 zł
  • podpisanie umowy o świadczenie usług edukacyjnych.

Wpłaty należy dokonać na rachunek bankowy nr 12 1160 2202 0000 0001 0708 4029

Wymagane dokumenty:

  • formularz zgłoszeniowy (do pobrania ze strony internetowej lub do wypełnienia na miejscu,
  • oryginał lub odpis świadectwa maturalnego oraz świadectwa ukończenia szkoły średniej,
  • zaświadczenie lekarskie wydane przez lekarza medycyny pracy,
  • ksero dowodu osobistego,
  • cztery zdjęcia legitymacyjne, podpisane na odwrocie czytelnie imieniem i nazwiskiem, w tym jedno przyklejone na formularzu zgłoszeniowym,
  • dowód wpłaty wpisowego.

 

Wpisowe:

Wysokość opłaty wpisowej uzależniona jest od terminu składania dokumentów.

do 30 czerwca  - 150 zł
0d 1 lipca  do 31 sierpni - 200 zł
od 1 września - 300 zł

Wpłaty wpisowego należy dokonać przy składaniu dokumentów. Opłata ta jest bezzwrotna.

 

Czesne:

Fizjoterapia Czesne
za rok studiów*
Czesne
2 równe raty**
Czesne
4 równe raty***
Czesne 
10 równych rat****
Studia stacjonarne 5 300 zł  2 700 zł  1 375 zł  560 zł
Studia niestacjonarne 5 100 zł  2 600 zł  1 325 zł 540 zł


*opłata jednorazowa wniesiona do 15 września 2014 r.

**płatne w terminach:

I rata do 15 września
II rata do 15 stycznia

***płatne w terminach:

I rata do 15 września
II rata do 15 grudnia
III rata do 15 lutego
IV rata do 15 maja

****płatne do 15 każdego miesiąca od września do czerwca wlacznie

W okresie nauki studenta nie planuje się zmian w opłatach czesnego

 

Wpłat należy dokonywać na rachunek bankowy nr:

12 1160 2202 0000 0001 0708 4029

Przelew musi zawierać:

  • Imię i nazwisko
  • Nr albumu (w przypadku gdy student go posiada)
  • Określenie opłaty - wpisowe/czesne, oraz opis - semestr, rata
  • Określenie trybu studiów - stacjonarne/niestacjonarne

Podkowiańska Wyższa Szkoła Medyczna

 w Podkowie Leśnej

WYDZIAŁ FIZJOTERAPII

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

UCHWAŁA  NR 5/2015

 

Senatu Podkowiańskiej Wyższej Szkoły Medycznej w Podkowie Leśnej

z dnia 16.06.2015 r.

 

w sprawie: zasad organizacji potwierdzania efektów uczenia się uzyskanych poza edukacja formalną

 

Na podstawie art. 170f ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz.U.2012.572 j.t. – zwanej dalej Ustawą) Senat uchwala co następuje.

 

 

  1. I.                   Przepisy ogólne.

§1

Uchwala się szczegółowe zasady organizacji potwierdzania efektów uczenia się uzyskanych poza edukacją formalną, w tym:

- zasady, warunki i tryb potwierdzania efektów uczenia się,

- sposób powoływania i tryb działania komisji weryfikujących efekty uczenia się,

- sposób ustalania opłaty z tytułu weryfikacji efektów uczenia się.

 

§2

Użyte w uchwale określenia oznaczają:

1)      efekty uczenia się - zasób wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych uzyskanych poza edukacją formalną (poza systemem studiów) w ramach edukacji pozaformalnej i nieformalnej;

2)      edukacja pozaformalna- zorganizowany pod względem celu i czasu nauki proces kształcenia realizowany poza systemem studiów wyższych (w szczególności kursy, szkolenia);

3)      edukacja nieformalna- kształcenie niezorganizowane pod względem celu i czasu, prowadzące do uzyskania efektów uczenia się, związane w szczególności z wykonywaną pracą, działalnością społeczną lub inną formą aktywności;

4)      potwierdzanie efektów uczenia się- formalny proces weryfikacji rzeczywistej wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych uzyskanych w ramach edukacji pozaformalnej i nieformalnej i odniesienie jej do efektów kształcenia osiąganych w procesie kształcenia formalnego na określonym kierunku, poziomie i profilu studiów, za które przypisywane są punkty ECTS i przyznawane oceny;

5)      Wnioskodawca- osoba ubiegająca się o potwierdzenie efektów uczenia się;

6)      Wydział - podstawowa jednostka organizacyjna uczelni prowadząca kierunek studiów;

7)      Dziekan – dziekan wydziału lub kierownik podstawowej jednostki organizacyjnej prowadzącej kierunek studiów;

8)      Szkoła – Podkowiańska Wyższa Szkoła Medyczna.

§3

  1. Do potwierdzania efektów uczenia się na danym kierunku lub specjalności, poziomie i profilu kształcenia uprawniony jest Wydział posiadający co najmniej pozytywną ocenę programową na tym kierunku, poziomie i profilu kształcenia.

 

  1. Efekty uczenia się zdobyte poza edukacją formalną potwierdza się w zakresie odpowiadającym efektom kształcenia zdefiniowanym w sylabusie przedmiotu/modułu kształcenia danego kierunku lub specjalności, poziomu, profilu i formy studiów prowadzonych na Wydziale, w aktualnym cyklu kształcenia określonym przez program kształcenia.

 

§4

  1. Efekty uczenia się mogą zostać potwierdzone:

1)      osobie posiadającej świadectwo dojrzałości i co najmniej pięć lat doświadczenia zawodowego – w przypadku ubiegania się o przyjęcie na studia pierwszego stopnia lub studia jednolite magisterskie;

2)      osobie posiadającej tytuł zawodowy licencjata lub równorzędny i co najmniej trzy lata doświadczenia zawodowego po ukończeniu studiów pierwszego stopnia – w przypadku ubiegania się o przyjęcie na studia drugiego stopnia;

3)      osobie posiadającej tytuł zawodowy magistra lub równorzędny i co najmniej dwa lata doświadczenia zawodowego po ukończeniu studiów drugiego stopnia albo jednolitych studiów magisterskich – w przypadku ubiegania się o przyjęcie na kolejny kierunek studiów pierwszego lub drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie;

 

  1. Liczba studentów na danym kierunku, poziomie i profilu kształcenia, którzy zostali przyjęci na studia na podstawie najlepszych wyników uzyskanych w wyniku potwierdzenia efektów uczenia się, nie może być większa niż 20% ogólnej liczby studentów na tym kierunku, poziomie i profilu kształcenia. Limity miejsc na poszczególnych kierunkach dla tych osób określają corocznie rady wydziałów wraz
    z limitami rekrutacyjnymi, a następnie zatwierdzane są przez Senat Uczelni.

 

  1. II.                Zgłoszenie się Wnioskodawcy do procedury potwierdzania efektów uczenia się

§5

1. Potwierdzanie efektów uczenia się dokonywane jest wyłącznie na pisemny wniosek Wnioskodawcy, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszej uchwały. Wniosek musi zawierać informację o kierunku studiów i poziomie kształcenia oraz
o przedmiotach/modułach, z którymi związane są efekty uczenia się, o potwierdzenie których ubiega się kandydat.

2. Wnioskodawca załącza do wniosku potwierdzone przez Uczelnię za zgodność z oryginałem kserokopie dokumentów:

1) świadectwo dojrzałości,

2) dyplom ukończenia studiów (w przypadku kandydatów o których mowa w §4 ust. 1 pkt. 2-3),

3) dokumenty potwierdzające staż pracy i zajmowane stanowiska oraz realizowane zakresy zadań,

4) opis doświadczenia zawodowego,

5) dokumenty potwierdzające odbyte staże, kursy, szkolenia, egzaminy zdane poza systemem szkolnictwa wyższego.

6) inne dokumenty potwierdzające posiadane efekty uczenia się.

Wnioskodawca ma obowiązek samodzielnie zgromadzić dokumentację poświadczającą uzyskane efekty uczenia się.

3. Wniosek, o którym mowa w ust. 1, wraz z załącznikami, należy złożyć w Dziekanacie w terminie:

- do dnia 31 stycznia – jeśli Wnioskodawca zamierza rozpocząć studia od semestru letniego danego roku akademickiego,

- do dnia 15 kwietnia – jeśli Wnioskodawca zamierza rozpocząć studia od semestru zimowego następnego roku akademickiego.

4. W Dziekanacie powołuje się punkt konsultacyjny ds. potwierdzania efektów uczenia się. Do jego zadań należy:

1) udzielanie osobom zainteresowanym procesem potwierdzania efektów uczenia się informacji na temat prowadzonych w Uczelni kierunków studiów oraz obowiązujących procedur w tym zakresie;

2) przyjmowanie dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia procesu potwierdzenia efektów uczenia  się, sprawdzenie ich pod względem formalnym i kierowanie na właściwe Wydziały.

  1. Pracownik Dziekanatu, po pozytywnym zweryfikowaniu Wnioskodawcy w zakresie spełnienia warunków formalnych, o których mowa w §4 ust. 1 przekazuje dokumentację na właściwy Wydział.

 

  1. III.             Tryb powoływania i sposób działania komisji ds. potwierdzenia efektów uczenia się

§6

  1. 1.      W celu przeprowadzenia procedury potwierdzenia efektów uczenia się przez danego Wnioskodawcę, Dziekan powołuje komisję ds. potwierdzenia efektów uczenia się zwaną dalej Komisją, w składzie:

1)        prodziekan – jako przewodniczący,

2)        osoba z minimum kadrowego danego kierunku studiów – jako członek,

3)      egzaminator będący koordynatorem przedmiotu/modułu, o zaliczenie którego ubiega się Wnioskodawca – odrębnie dla każdego wnioskowanego modułu.

 

 

  1. Komisja, w zależności od zakresu wniosku oraz efektów kształcenia realizowanych w ramach poszczególnych Przedmiotów/modułów zajęć, przygotowuje stosowne formy weryfikacji efektów uczenia się, w szczególności zaś: egzamin teoretyczny (w formie pisemnej bądź ustnej), egzamin praktyczny (w szczególności - projekt, prezentacja umiejętności), z zastrzeżeniem ust. 3.

 

  1. Zakres egzaminu, sposób weryfikacji efektów uczenia się oraz ustalenia oceny końcowej powinny być zgodne z opisem przedmiotu/modułu zawartym w syllabusie, o którym mowa w§ 3 ust. 2.

 

  1. Przewodniczący Komisji ustala termin egzaminu w ciągu 2 tygodni od jej powołania,
    a Wnioskodawca musi zostać poinformowany o terminie egzaminu co najmniej na tydzień przed jego przeprowadzeniem.

 

 

  1. Wnioskodawca zobowiązany jest do zgłoszenia się na egzamin w terminie wskazanym przez Komisję. Z zastrzeżeniem ust. 6, nieobecność na wyznaczonym terminie egzaminu jest równoznaczna z nieuzyskaniem potwierdzenia efektów uczenia się.

 

  1. Nieobecność spowodowana sytuacją losową, uniemożliwiającą uczestnictwo
    w egzaminie w wyznaczonym terminie, może zostać usprawiedliwiona,
    po przedstawieniu przewodniczącemu Komisji, za pośrednictwem właściwego dziekanatu, w ciągu 7 dni od ustania przyczyny uzasadniającej nieobecność w danym terminie, stosownego dokumentu, uzasadniającego przyczynę nieobecności.

 

  1. W razie uznania przyczyny nieobecności przez przewodniczącego Komisji, Wnioskodawcy wyznaczany jest kolejny termin, z zachowaniem tygodniowego terminu powiadomienia. Nieusprawiedliwienie nieobecności przez przewodniczącego Komisji jest równoznaczne z nieuzyskaniem potwierdzenia efektów uczenia się.

 

  1. Organizacją egzaminu, w tym m.in. zapewnieniem miejsca, poinformowaniem członków Komisji o ich powołaniu w skład Komisji oraz o terminie egzaminu, poinformowaniem kandydata o terminie egzaminu, zajmuje się właściwy dziekanat Wydziału.

 

  1. Komisja z przeprowadzonego postępowania sporządza protokół, który zawiera:

- nazwę przedmiotu/modułu, dla którego potwierdzane są efekty uczenia się,

- formę weryfikacji,

- uzyskaną ocenę z każdego przedmiotu/modułu,

- liczbę przyznanych punktów ECTS.

 10.Komisja przekazuje protokół wraz z całą dokumentacją z przeprowadzonego postępowania  Dziekanowi. Dziekan wydaje Wnioskodawcy zaświadczenie o potwierdzeniu lub o odmowie potwierdzenia efektów uczenia się. Wzór zaświadczenia stanowi załącznik nr 2 do niniejszej uchwały.

 

IV. Opłata

§7

  1. 1.      Za przeprowadzenie weryfikacji efektów uczenia się pobierana jest opłata, której sposób naliczania określa Rektor.  Wysokość opłaty nie może przekroczyć kosztów ponoszonych w zakresie świadczenia tej usługi o więcej niż 20%.
    1. Wnioskodawca ubiegający się o potwierdzenie efektów uczenia się zobowiązany jest zawrzeć z Uczelnią umowę o potwierdzenie efektów uczenia się oraz wnieść opłatę w ustalonej wysokości a potwierdzenie dokonania opłaty przedłożyć na Wydziale. Potwierdzenie opłaty dołączane jest do dokumentacji wniosku.

 

  1. Za datę dokonania wpłaty uznaje się datę wpływu środków na rachunek Uniwersytetu. Niepodpisanie umowy przez Wnioskodawcę i/lub niedokonanie opłaty oznacza brak możliwości przeprowadzenia procedury potwierdzenia efektów uczenia się.

 

  1. Po zawarciu umowy i otrzymaniu potwierdzenia wniesienia opłaty, o którym mowa
    w ust.2, Dziekan w trybie określonym w §  6ust. 1 powołuje Komisję, która przystępuje do weryfikacji efektów uczenia się.

 

  1. Negatywny wynik procedury potwierdzenia efektów uczenia się (nieuzyskanie potwierdzenia efektów uczenia się) nie stanowi podstawy żądania przez Wnioskodawcę zwrotu wniesionych opłat.

 

 

 

  1. V.                 Procedura odwoławcza

§ 8

  1. W przypadku zaistnienia uzasadnionych wątpliwości co do prawidłowości przeprowadzenia potwierdzenia efektów uczenia się, Wnioskodawca może zgłosić - w ciągu siedmiu dni od daty przeprowadzenia egzaminu - pisemny, rzetelnie uzasadniony wniosek do Dziekana o przeprowadzenie procedury odwoławczej. Podstawą wniosku,
    mogą być wyłącznie naruszenia warunków i trybu obowiązującej procedury potwierdzania efektów uczenia się.

 

  1. W sytuacji gdy – w oparciu o pełną dokumentację sprawy oraz wyjaśnienia złożone przez przewodniczącego Komisji, o której mowa w §6 ust. 10 – Dziekan stwierdzi zasadność
    wniosku, o którym mowa w ust.1, w terminie tygodnia od daty jego otrzymania powołuje komisję odwoławczą, celem ponownej weryfikacji procedury potwierdzenia efektów uczenia się. W przypadku stwierdzenia braku zasadności wniosku, zostaje on oddalony.

 

  1. Komisja odwoławcza, o której mowa w ust.2, powoływana jest w składzie:

1)        dziekan – jako przewodniczący,

2)        osoba z minimum kadrowego danego kierunku studiów – jako członek,

3)        egzaminator będący osobą prowadzącą zajęcia w ramach przedmiotu/modułu, o zaliczenie którego ubiega się Wnioskodawca – odrębnie dla każdego przedmiotu/modułu, o zaliczenie których ubiega się Wnioskodawcę,

z zastrzeżeniem, że w skład komisji nie mogą wchodzić osoby będące członkami uprzednio powołanej komisji, o której mowa w § 6 ust. 1.

  1. Pozostałe postanowienia §6 stosuje się odpowiednio, z zastrzeżeniem, że Wnioskodawca zobowiązany jest zwrócić komisji odwoławczej wydane mu uprzednio zaświadczenie, sporządzone przez dziekana, o którym mowa w §6 ust. 10. Przewodniczący komisji odwoławczej dokonuje przekreślenia obydwu uprzednio wydanych egzemplarzy zaświadczenia i opatruje je adnotacją „unieważniono”, a komisja odwoławcza wystawia Wnioskodawcy nowe zaświadczenie.

 

§ 9

W sprawach związanych z potwierdzaniem efektów uczenia się nieuregulowanych niniejszą uchwałą decyzje podejmuje:

1)        w trakcie przeprowadzania procedury (egzaminu) – właściwa komisja ds. potwierdzenia efektów uczenia się lub odwoławcza komisja ds. potwierdzenia efektów uczenia się,

2)        w pozostałych sprawach – Dziekan.

 

 

  1. VI.                  Zasady uznawania w toku studiów potwierdzonych efektów uczenia się

§ 10

1.Przyjęcie na studia Wnioskodawcy następuje w trybie postępowania rekrutacyjnego,  na podstawie wyników uzyskanych przez niego w postępowaniu kwalifikacyjnym w trybie art. 169 ust. 2 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym.

 

2.Po przyjęciu Wnioskodawcy na studia, w trybie określonym w ust.1, potwierdzenie efektów uczenia się może spowodować skrócenie okresu odbywanych studiów bądź zmniejszenie ich intensywności.

 

3. Osoby przyjęte na studia mają prawo do zaliczenia przedmiotów/modułów w ramach procedury potwierdzenia efektów uczenia się na podstawie oceny uzyskanej w tej procedurze, pod warunkiem złożenia Dziekanowi zaświadczenia, o którym mowa w §5 ust.10. Decyzję w tym zakresie podejmuje Dziekan, na pisemny wniosek studenta, złożony przed rozpoczęciem pierwszego semestru studiów.

 

4.W wyniku potwierdzenia efektów uczenia się Uczelnia może zaliczyć Wnioskodawcy przyjętemu na studia w trybie określonym w ust. 1 nie więcej niż 50% punktów ECTS przypisanych do programu kształcenia określonego kierunku lub specjalności, poziomu i profilu kształcenia.

 

5.Zaliczenie zajęć w wyniku potwierdzenia efektów uczenia się dokumentowane jest w protokołach zaliczenia zajęć oraz w karcie okresowych osiągnięć studenta.

 

6. Oceny uzyskane w procesie potwierdzania efektów uczenia się wliczane są jako oceny końcowe przedmiotu/modułu do średniej ocen ze studiów.

§ 11

Uchwała wchodzi w życie z dniem 10 listopada 2015 r.